Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Pracownik ds. przygotowania inwestycji

Firma: Zarząd Inwestycji Miejskich miejsce pracy: Wrocław

Ogłoszenie numer: 5417135, z dnia 2021-08-19

Zarząd Inwestycji Miejskich

ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowiska

Pracownik ds. przygotowania inwestycji

Miejsce pracy: dolnośląskie / Wrocław

 

Opis stanowiska

Kandydatem na wolne urzędnicze stanowisko może być osoba, która:

  • posiada obywatelstwo polskie lub
  • posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • cieszy się nieposzlakowaną opinią.

Wymagania

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe minimum inżynieryjne, profil (specjalność): architektura, budownictwo lub inne pokrewne,
  • minimum 3-letni staż pracy na stanowiskach związanych z przygotowaniem inwestycji budowlanych, w tym doświadczenie w przygotowaniu inwestycji budowlanych w zakresie:
    • znajomości procesów inwestycyjnych w budownictwie,
    • opiniowania możliwości realizacji inwestycji i uwarunkowań realizacyjnych,
    • koordynacji inwestycji budowlanych,
    • określania zakresów i warunków realizacji inwestycji,
    • sprawdzania i oceny dokumentacji projektowej, koncepcji inwestycji,
    • opracowywania materiałów graficznych (prezentacji) w programie PowerPoint,
    • opracowywania wniosków o cele publiczne, warunków zabudowy,
    • opracowywania programów funkcjonalno-użytkowych,
    • współpracy z projektantami,
    • bilansowania mediów,
    • formułowania wniosków przetargowych (zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych),
    • znajomości ustaw i rozporządzeń towarzyszących: Prawo budowlane, Prawo zamówień publicznych, ustawa o ochronie przyrody,
  • znajomość obsługi komputera, programów biurowych pakietu MS Office, korzystania z Internetu.

Wymagania dodatkowe:

  • uprawnienia budowlane do projektowania;
  • w zakresie umiejętności zawodowych:
    • dobra znajomość procesów inwestycyjnych w budownictwie przepisów ustawy Prawo budowlane i rozporządzeń, ustawy Prawo zamówień publicznych, trybów i postępowań administracyjnych w budownictwie,
    • umiejętność koordynowania i organizowania pracy,
    • umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej;
  • w zakresie predyspozycji osobowościowych:
    • odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
    • umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność,
    • komunikatywność, kreatywność,
    • umiejętność pracy w zespole,
    • odporność na stres.

Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na „Stanowisku ds. przygotowania inwestycji”:

  • w zakresie prowadzenia spraw terenowo-prawnych dla zadań inwestycyjnych i remontowych:
    • rozpoznanie miejsca i uwarunkowań realizacji inwestycji,
    • ustalanie właścicieli i władających gruntami, pozyskiwanie danych z ewidencji gruntów z katastru miejskiego,
    • uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
    • uzyskiwanie decyzji wyłączających grunty z produkcji rolnej,
    • współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie podziału i wykupu działek,
    • wszczynanie procedur podziału, scalania działek, regulacja stanu prawnego działek,
    • współdziałanie z Działem Realizacji Inwestycji przy przekazywaniu terenu pod realizację inwestycji;
  • w zakresie planowania i przygotowania inwestycji:
    • współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie planowania i programowania inwestycji, koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
    • opiniowanie możliwości realizacji zadań/inwestycji, uwarunkowań, zakresu i kosztów,
    • sporządzanie ideowych planów realizacji inwestycji, koncepcji programowych,
    • uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych planem zagospodarowania przestrzennego wypisów i wyrysów z planu,
    • uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów, kontrola aktualności twp i zawartych umów przyłączeniowych,
    • uzyskiwanie opinii do planowanych zadań: DWKZ, MKZ, ZDiUM, WIM, ZZM, DZR, WWiE, WŚiR, WPS, WK, FORTUM, DSG, MPWiK i inne stosownie do specyfiki inwestycji, miejsca realizacji,
    • uzyskiwanie decyzji: wyłączających grunty z produkcji rolnej, pozwolenia wodno-prawnego,
    • uzyskiwanie zgód, dokumentów celem uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz protokołów uzgodnień określających warunki realizacji inwestycji,
    • sporządzanie danych do planu w zakresie rzeczowym i finansowym planowanych zadań/inwestycji i przekazywanie do Zespołu ds. Planowania w Dziale Zamówień Publicznych, Umów i Planowania,
    • kontrola planów inwestycyjnych i zadaniowych ZIM, aktualizacja na bieżąco danych, przekazywanie informacji o zamierzeniach do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania/Działu Realizacji Inwestycji,
    • udział w spotkaniach koordynacyjnych dotyczących przekazywania inwestycji i remontów do realizacji;
  • w zakresie przygotowania dokumentacji i zadań do realizacji:
    • ustalanie wartości zamówienia i przedkładanie do zatwierdzenia Dyrekcji ZIM,
    • opracowywanie kosztorysów inwestorskich dla zamówień dotyczących opracowania dokumentacji projektowej, kalkulacji kosztów dla robót realizowanych w trybie projektuj i buduj,
    • przygotowanie prezentacji z informacją o zadaniach planowanych do realizacji,
    • wnioskowanie do Prezydenta Miasta o wyrażenie zgody na uruchomienie procedury wyboru wykonawcy dokumentacji, usług, robót,
    • przygotowywanie wniosków do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania o przeprowadzenie konkursów, postępowań o zamówienia publiczne, zawarcie umów na opracowanie dokumentacji, realizację robót, usługi; kontrola aktualności założeń i kompletności ogłoszenia o przetargu oraz udział w pracach komisji przetargowych w zakresie zadań inwestycyjnych, remontowych oraz opracowań dokumentacji projektowej,
    • udział w pracach Sądu Konkursowego, negocjacjach przeprowadzanych przez Dział Zamówień Publicznych, Umów i Planowania dot. zakresu, kosztów i terminu wykonania opracowań projektowych zlecanych w trybie art. 304-306 ustawy – Prawo zamówień publicznych, a także opracowań o wartości poniżej 130.000 zł,
    • opracowywanie Programów Funkcjonalno-Użytkowych dla postępowań w trybie projektuj i buduj,
    • ustalanie zakresu i kosztów opracowań projektowych, dodatkowych i uzupełniających, których konieczność wykonania pojawi się w trakcie opracowywania dokumentacji lub wykonawstwa robót – uzyskanie zgody Dyrektora Zarządu na ich zlecenie,
    • organizowanie narad roboczych na etapie opracowywania dokumentacji projektowej z udziałem zainteresowanych stron i Działu Realizacji Inwestycji w celu uściślenia zakresu i standardów,
    • kontrolowanie procesu projektowego, jego zgodności z zawartą umową i eliminacja zagrożeń terminowości i jakości wykonania zamówienia,
    • przekazywanie biurom projektów zebranych materiałów i informacji niezbędnych do projektowania
      i uszczegóławiających oczekiwania zamawiającego,
    • dbałość o kompleksowe ujmowanie zakresu zamówienia w opracowywanej dokumentacji projektowej i właściwą formę dokumentacji projektowych,
    • współpraca z przyszłym użytkownikiem inwestycji w zakresie oczekiwań, standardów i warunków realizacji i eksploatacji inwestycji, uzyskiwanie pisemnej akceptacji rozwiązań projektowych,
    • egzekwowanie od biur projektów oraz jednostek uzgadniających terminowego uzyskania opracowań i uzgodnień,
    • sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie formalno-prawnym, kompletności, zgodności z zamówieniem i przepisami, poprawnością rozwiązań, standardami i sytuacją w terenie,
    • przekazywanie dokumentacji do Działu Realizacji Inwestycji, uzyskiwanie opinii do dokumentacji z ww. Działu,
    • organizowanie posiedzeń Rady Technicznej ds. oceny dokumentacji – dla zadań i opracowań złożonych,
    • egzekwowanie od biur projektów wykonania poprawienia i uzupełnienia dokumentacji,
    • przeprowadzanie czynności odbioru dokumentacji projektowej i spisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego,
    • uzyskiwanie decyzji wyłączających grunty z produkcji rolnej, pozwoleń wodnoprawnych, pozwoleń na budowę, decyzji na wycinkę drzew, opinii i pozwoleń konserwatorskich, uzyskiwanie prawomocności ww. decyzji, kontrola ich aktualności i ważności,
    • wnioskowanie o zabezpieczenie środków finansowych (do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania) o dokonanie płatności (do Działu Finansowo-Księgowego) wynikających z uzyskanych decyzji, zawartych umów przyłączeniowych, protokołów uzgodnień itp.,
    • przekazywanie do Działu Realizacji Inwestycji pisemnej informacji nt. uwarunkowań dotyczących wprowadzanego do realizacji zadania – przed jego rozpoczęciem, wynikających z uzgodnień, dokumentacji – wykaz zawartych umów przyłączeniowych i istotne informacje oraz czynności, które należy wykonać przed i w trakcie realizacji zadania, uzyskane decyzje i obowiązki z nich wynikające,
    • przekazywanie wykonawcom robót dokumentacji projektowej,
    • zgłaszanie rozpoczęcia robót i rejestracja dzienników budów,
    • prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań,
    • kontrola ważności i aktualności opracowanej dokumentacji oraz pozwoleń na budowę:
    • uzyskiwanie zaświadczenia o ostateczności decyzji PnB z określeniem dnia, w którym stała się ostateczna,

    • wnioskowanie o uruchomienie procedur przedłużenia ważności lub uruchomienia zadania (odpowiednio wcześnie przed upływem ważności dokumentacji, pozwoleń),

    • wnioskowanie o naliczanie kar, zwalnianie zatrzymanych gwarancji, zabezpieczeń dotyczących umów koordynowanych przez Dział Przygotowania Inwestycji,
    • przygotowanie danych do Protokołów Przejęcia Środków Trwałych, archiwizacja dokumentacji projektowej;
  • znajomość i stosowanie wytycznych, standardów, prawa miejscowego i zarządzeń Prezydenta Wrocławia, w szczególności dotyczących:
    • ochrony drzew i terenów zieleni,
    • gospodarki wodami opadowymi – Katalog Dobrych Praktyk,
    • dostępności i udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami,
    • standardów dróg, w tym Standardów planowania i projektowania ulic z uwzględnieniem zielono-niebieskiej infrastruktury,
    • Eko wytycznych Departamentu Zrównoważonego rozwoju WWiE,
    • wytycznych ZDiUM, CUI, MPWiK, ZGKiKM, ZZM;
  • okresowe opracowanie zestawień tabelarycznych dotyczących (raz na pół roku):
    • zrealizowanych wycinek i nasadzeń drzew, planowanych nasadzeń drzew i krzewów w najbliższych latach w ramach prowadzonych inwestycjach,
    • projektowanych, realizowanych rozwiązań dot. OZE (pompy ciepła, fotowoltaika, inne),
    • projektowanych, realizowanych rozwiązań dot. gospodarki wodami opadowymi,
    • innych wg ustaleń i potrzeb,
  • opiniowanie wniosków Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego oraz Funduszu Osiedlowego;
  • weryfikacja zatrzymanych gwarancji należytego wykonania umowy,
  • sporządzenie zestawień środków finansowych wynikających z uzyskanych decyzji dla prowadzonych inwestycji wraz terminem płatności i wymaganymi zobowiązaniami finansowymi w rozbiciu na lata, uwarunkowaniami dotyczącymi przeniesienia płatności dla:
    • decyzji na wycinkę drzew,
    • decyzji wyłączających grunty z produkcji rolnej,
    • pozwoleń wodno-prawnych,
  • inne czynności i zadania związane z procesem inwestycyjnym wynikające z przepisów prawa krajowego, prawa miejscowego, współpracy z gminnymi jednostkami oraz poleceń bezpośredniego przełożonego i Dyrekcji ZIM.
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.


Pozostałe oferty pracy w firmie Zarząd Inwestycji Miejskich
Etat Pracownik ds. obsługi sekretariatu w firmie: Zarząd Inwestycji Miejskich miejsce pracy: Wrocław 23-08-2021
Etat Inspektor nadzoru robót budowlanych w firmie: Zarząd Inwestycji Miejskich miejsce pracy: Wrocław 19-08-2021
Etat Inspektor nadzoru robót budowlanych w firmie: Zarząd Inwestycji Miejskich miejsce pracy: Wrocław 02-08-2021
Etat Inspektor nadzoru robót budowlanych w firmie: Zarząd Inwestycji Miejskich miejsce pracy: Wrocław 14-07-2021

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 19-08-2021
Wyświetleń: 141